close

It's A Dark Road

And A Dark Way That Leads To My House

And The Word Says

You're Never Gonna Find Me There

I've Got An Open Door

It Didn't Get There By Itself

It Didn’t Get There By Itself



There's A Feelin’


But You're Not Feelin’ It At All


There's A Meaning


But You're Not Listening Any More


I Look At That Open Road


I'm Gonna Walk There By Myself



And If You Catch Me


I Might Try To Run Away


You Know I Can't Be Here Too Long


And If You Let Me


I Might Try To Make You Stay


Seems You Never Realise A Good Thing


Till It's Gone...



Maybe I'm Still Searchin’


But I Don't Know What It Means


All The Fires Of Destruction Are Still


Burnin'In My Dreams


There's No Water That Can Wash Away


This Longin' To Come Clean


Hey Yea Yea…



I Can't Find The Joy Within My Soul


It's Just Sadness Takin' Hold


I Wanna Come In From The Cold


And Make Myself Renewed Again


It Takes Strength To Live This Way


The Same Old Madness Every Day


I Wanna Kick These Blues Away


I Wanna Learn To Live Again…



It's A Dark Road


And A Dark Way That Leads To My House


And The Word Says


You're Never Gonna Find Me There


I've Got An Open Door


It Didn't Get There By Itself


It Didn't Get There By Itself


 


 


這是條幽暗的路,
到我家的路是條幽暗的路,
門牌上寫著:
「你不可能在這裡找到我。」
我有扇敝開的大門,
但那不能稱之為家,
不能稱之為家....


 


有一種感覺,
但你完全無法知覺;
有一種訊息,
但你再也無法聽見。
我看著窗外寬敝的道路,
有天我將會親自去走走。


 


如果你遇見了我,
我或許會急著逃離,
你知道的,我不能在外面待太久;
而如果你放手讓我走,
你永遠也不會知道你放棄的事物有多美好。


 


或許我仍在找尋,
但我不知道這有什麼意義。
那團毀滅一切的熊熊烈火仍在我夢中無止盡地燃燒著,
任何水都無法將我對生命的渴求燒熄。


 


我無法在我的靈魂中找到安樂,
我的生命被憂傷緊緊捆綁。
我想逃離冰冷幽暗的角落,迎接重生。
背負著日復一日的憤怒生活,需要極大的勇氣,
我想趕走哀傷,重新再活一次......



這是條幽暗的路,
到我家的路是條幽暗的路,
門牌上寫著:
「你不可能在這裡找到我。」
我有扇敝開的大門,
但那不能稱之為家,
不能稱之為家....


 


 


「Dark road」是一首憂傷卻仍不失希望的歌曲,


每個人在生活中都不免會迷失方向,覺得一切都停滯不前。


當內心的所有感受都被黑暗吞噬時,該如何走完這條漫長且幽暗的道路?


 


要坦然面對自己正陷入的困境,是需要極大的勇氣,


或許在「Dark road」的盡頭,會出現希望與陽光,只要堅持下去。


 


影片中,那些以黑白片形式所呈現的流離失所的人們,都不是職業演員,


他們落寞的神情,恰好與美國旗所代表的「美國夢」成反比。


相信他們也曾滿懷希望想要好好過生活,


只是現在他們正遭遇困境,不知所措。


 


如果你也深陷在憂鬱的泥沼中,


不妨聽從Annie lennox的建議,


「每天都規劃一趟不同的旅行,也許只是坐著公車四處晃晃,看看不同的景致」


 

arrow
arrow
    全站熱搜

    小馬 發表在 痞客邦 留言(8) 人氣()